Da li znate kolika je prosečna plata bankara?

Objavljeno: 2023-01-24 15:20:00

Broj banaka smanjen za trećinu, a digitalizacija zatvara šaltere


Prosečna plata u bankama u oktobru prošle godine iznosila je 125.117 dinara, prema poslednjim statističkim podacima. Zaposleni u bankama su uvek imali „dobre” plate, međutim činjenica je da se sve manje njih može pohvaliti ovakvim zaradama. Jer, broj zaposlenih u ovim finansijskim institucijama u konstantnom je padu. U poslednjih deset godina u bankama je manje za oko 6.000 radnika. Tačnije, na nivou bankarskog sektora, kako pokazuju podaci Narodne banke Srbije (NBS) broj zaposlenih od 2012. smanjio se sa 28.394 na 22.550 koliko ih je bilo u decembru 2021. i na 22.154 u novembru 2022. Manje je i filijala za oko 840. Poređenja radi, u decembru 2012. bilo ih je 2.243, a na kraju novembra 1.402. Glavni razlozi za smanjenje broja zaposlenih su manji broj banaka, odnosno ukrupnjavanje ovog sektora koje je bilo vrlo intenzivno poslednjih godina, ali i digitalizacija.

Trenutno u Srbiji posluje 21 banka, a pre desetak godina radile su 32 što znači da je njihov broj smanji za 11 ili bezmalo za trećinu. Iz NBS-a navode da je promena broja poslovnica, kao i broja zaposlenih, u određenoj meri posledica promena broja banaka, odnosno procesa konsolidacije. Banke prednjače u digitalizaciji tako da za veliki broj transakcija odlazak u banku uopšte više nije potreban. Prema podacima Udruženja banaka u trećem kvartalu prošle godine 40.000 ugovora između banaka i klijenata zaključeno je na daljinu, što je 24 odsto više nego godinu dana ranije. Broj korisnika mobilnog bankarstva porastao je na 3,3 miliona, što je takođe uvećanje od 24 procenta. U strukovnom udruženju očekuju povećanje korišćenja digitalnih usluga, jer su klijenti sve više tehnološki obrazovani i spremni da se upuste u digitalno bankarstvo. U NBS kažu da kanali komunikacije s korisnicima i način pružanja usluga zavise od poslovnih politika banaka, pri čemu razvoj digitalnog i elektronskog bankarstva predstavlja samo dopunu tradicionalnih vidova komunikacije i postojećih usluga u bankama.