Podela profita sa radnicima - marketinški trik ili novi poslovni model?

Objavljeno: 2020-09-15 11:00:00

Čak i u zemlji koja je simbol kapitalizma poput Amerike,neke “komunističke” ideje kao što je podela profita sa radnicima imaju dobru prođu na tržištu

Kad je pre pet godina Den Prajs, vlasnik kompanije Gravity Payments, smanjio svoju zaradu, a značajno uvećao plate zaposlenima, postao je medijska senzacija i meta kritika. Prozvali su ga „komunistčkim preduzetnikom” i osudili na brzi krah.

Danas svima koji nisu odobravali njegov potez odgovara rezultatima na svom Twitter nalogu. Navodi kako se njegovoj kompaniji poslovanje utrostručilo, da deset puta više zaposlenih ima svoj dom i decu, a 70 odsto njih je otplatilo sve svoje dugove.

Zbog navodnog širenja komunističkih ideja, neke firme su mu otkazale saradnju, ali kao što podaci pokazuju, to nije usporilo rast kompanije. U međuvremenu je Slučaj Prajs postao dobar poslovni model, koji kroz ovakve podsticaje povećava produktivnost zaposlenih i zarađuje višestruko.

Prajs svakodnevno dobija poruke u kojima mu ljudi pišu kako zaposleni ne zaslužuju tolike plate, dok on smatra da je porazno kako smo ustvari vaspitavani da ponižavamo druge. Za njega je Forbsova lista najgori primer glorifikovanja pohlepe.

Osnivač Nikole podelio svoje deonice

Na pomenutoj listi sve bolju poziciju zauzima Trevor Milton, osnivač i generalni direkor kompanije za električne kamione Nikola. On je nedavno podelio 6 miliona svojih deonica radnicima koje je prve zaposlio, a vrednost tih akcija je više 200 miliona dolara.

„Kad smo u mom podrumu počeli da gradimo ovu firmu, šanse za uspeh su bile prilično male. Obećao sam tada svom timu, hrabrim zaposlenima, da ću se jednog dana pobrinuti za njih. Danas ispunjavam to obećanje. Oni su zaslužni za to gde sam ja danas i pomogli su mu u tome. Večno sam im zahvalan”, poručio je Milton.